17-08-2015 Etten-Leur - Diksmuide

Net na de lunch vertrekken Jan en ik naar Diksmuide. Net na 15uur zijn we er. Dit jaar slapen we niet in de boterhal, maar in een school. Niet elke verandering is een verbetering. Enkele foto's van de sporthal. Rond 18 uur eten en daarna even naar Diksmuide om wat te drinken. Vanavond bijtijds naar bed, want morgen gaan we wandelen.

DSC01567DSC01571DSC01570

18-08-2015 Oostduinkerke

Om 7.30 uur vertrekken de bussen naar Oostduinkerke. Om 8.30 uur mogen we weg. Eerst naar Nieuwpoort. Bij de IJzer naar het strand toe en richting De Panne. Het is wat regenachtig en het strand is leeg. Het harde zand loopt best lekker. Over de boulevard tot aan De Panne. Dan verlaten we de duinen. Na een tijd lopen we over een vliegveld. Helicopters vliegen af en aan. Dan naar de finish. Als we aankomen, gaat het regenen. We zoeken de bussen op en gaan weer naar Diksmuide. Na het eten kennismaken met Bernardus. Die valt goed in de smaak. Voor 10 uur lig ik in bed en slaap zo.

DSC01574DSC01577DSC01582DSC01583

19-08-2015 Diksmuide

Vandaag vertrekken we op de markt. Na de start lopen we even op met Jolanda en haar groep. Dan worden de afstanden gesplitst en gaan we snel verder. De eerste 2 uur gaan zuidwaarts. Daarna richting Houthulst. Daar nemen we een rust om te eten en te drinken. Verder richting Klerken. Langs mooie landwegen en een stuk langs het slageld weer terug naar Diksmuide. Dan terug naar de school en na het eten met Arie en George wat drinken.

DSC01585DSC01587DSC01588DSC01590

20-08-2015 Poperinge

Vandaag naar Poperinge. De bussen vertrekken laat en we kunnen pas om 9.45u starten. Na twee uur komen we bij de abdij St.Sixtus. We zijn al voorbij als ik ontdek dat daar West-Vleteren wordt gebrouwd. Na bijna 15km nemen we een rust. Onderweg komen we nog op enkele begraafplaatsen uit de oorlog. Op
één ervan is een herdenking. Dan naar Poperinge terug. De bus in, eten, een pilsje drinken en afscheid nemen van Arie en George. Op tijd naar bed voor morgen.

DSC01593DSC01595DSC01597DSC01600

21-08-2015 Ieper

Om 6 uur zijn we wakker en pakken snel in. Al zoveel mogelijk de auto in. Na het ontbijt pakken we de rest snel in en vertrekken naar Ieper. Na een ruim half uur zoeken we in Ieper een parkeerplaats voor de auto bij de aankomst. Dan naar de markt en snel vertrekken we voor de laatste dag. De eerste 5 km lopen we met heel veel medewandelaars op een smal fietspad naar Boezinge. Daarna krijgen we wat meer ruimte. Via Langemark verder. Bij een Canadese begraafplaats een enorm beeld op een sokkel. Indrukwekkend. Onderweg een gesprek met Tonny en zijn vrouw, ook Sint-Janstappers. Dan blijkt de route wat ingekort voor de 32km. Ineens zijn we bij de finish. Na ontvangst van de medaille zoeken we de auto op en vertrekken richting Etten-Leur. Natuurlijk staat er op de ring van Antwerpen file, maar dat kan het goede gevoel niet verdrijven.