16-04-24 Etten-Leur

Ook vandaag is het weer vroeg. Om 6.30u ga ik naar de Wipakker. Kort daarna komt Jan. Ook Jan Brosens komt binnen. Na inschrijven en koffie gaan we samen op pad. Het is gelukkig droog nu, want in de auto regende het flink. Het is wel fris.

Na de start naar de Anna van Berchemlaan en via de Markt naar de Rocchussenlaan. Er ontbreekt een bord en via een andere weg gaan we de Grauwe polder. Verder naar de rust in het tennispark. Via de Koekoek en de Noodstraat gaan we naar de Pannenhoef. Na iets meer dan 2 uur zijn we bij de zwarte schuur. We eten en drinken wat. Daarna verder voor een rondje van 5km. Halverwege nemen we afscheid van van Jan Brosens. Na een tijdje weer bij de zwarte schuur. Na koffie en een broodje verder.

Door de Pannenhoef en langs de padvinder naar de Menmoerhoeve. Daar stempelen we en gaan verder. Via het Engels straatje naar de Rijsbergseweg. Toch nog een goede regenbui. Mijn jack is nat. Een kwartiertje later is het weer droog. In een klein half uurtje stappen we terug naar de start. Afstempelen en nog even kletsen.

Mijn hiel voelt wel goed en tevreden kijk ik terug op mijn eerste Van Goghwandeling.

DSC02435DSC02436DSC02437

16-04-23 Dongen

Het is half 6 als ik naast mijn bed sta. Om half 7 bij Jan en tegen 7.30u in Dongen. Het weer is boven verwachting goed. Vandaag ga ik weer een keer 40km lopen. Benieuwd hoe het gaat na mijn blessure. Bij de start ontmoeten we Jan van de Boer en met ons drie gaan we op pad.

Na de start moeten we al snel een kanaal over. Daarna het bos in. Na 6km een wagenrust en verder. Na veel bospaden bij Surea komen we in Teteringen. Ik wist niet, dat er zoveel waterplassen in het bos lagen. De broodjes smaken goed, want ik had weer trek.

In Teteringen krijgen we een nieuw routeblad. Deel 2 gaat naar Dorst. Ook nu weer veel bospaden en waterplassen. Er is veel te zien. Er is een groep van de reclassering aan het werk, 11km verder zijn we bij een grote camping. Wat eten en chocomel. Na de stop een extra rondje van 8km. Het wandelen gaat goed en na 1.30u zijn we weer bij de camping. De rust is korter, want het eind is in zicht. We krijgen een laatste routebeschrijving en na ruim 5km zijn we er weer.

Het is goed gegaan met mijn hiel. Onderweg naar de auto vraagt een man of hij mee kan rijden naar Etten-Leur, omdat zijn auto gestolen is. Even later vindt hij die op een andere parkeerplaats. Even verder een gesprek met een vrouw van 93. Zo wil ik ook oud zijn.

DSC02428DSC02429DSC02433DSC02434

16-04-17 Rucphen

Om 7.15u rijd ik Pas Buiten in en samen met Jan rijd ik naar Rucphen. Om 7.30u zijn we er. Het is even wachten op koffie en inschrijven. Het is de eerste wandeling van de Roadrunners en dat kun je merken. Om 8 uur gaan we op pad. Het weer is goed en we hopen, dat dat zo blijft.

Eerst Rucphen uit en dan via de Heimolen richting Zegge. Bij de kapel naar rechts en in Bosschenhoofd is de eerste rust bij DEVO. Elly den Ouden voegt zich bij ons en loopt met ons verder. Gezellig. Na een chocomel en wat eten verder naar Sint Willebrord. Na een tijdje lopen we langs de Lourdesgrot. Sint Willebrord uit naar Sprundel. Van Sprundel uit naar de Vorenseindse weg. Na 20km een stop bij een kinderboerderij. Na een cola en drinken verder door het buitengebied naar Schijf. Bij de kerk rechts en via de Heiberg en de Rucphense bossen weer terug naar de start.

Er zijn 130 deelnemers geweest. Na een consumptie weer naar Jan en dan - na een koffie - weer naar huis.

Ik kijk terug op een leuke wandeling.

DSC02422DSC02423DSC02424

16-04-16 Brasschaat

Om 6.30u stap ik in bij Jan en samen rijden we naar Brasschaat om bij de Stroboeren 30km te wandelen. Weer de eerste keer met mijn hiel een wandeling boven de 30km. Ik ben benieuwd hoe het gaat.
Het weer is wisselvallig. Na een koffie gaan we op pad.

Al snel lopen we langs een tankgracht de stad uit. Na 7km bos komen we bij de eerste rust. De volgende rust is in Gooreind bij de duivenclub. Ik wist niet, dat Brasschaat en Gooreind zo dicht bij elkaar lagen. Verder het bos in en na mooie, maar vettige paden komen we bij perron Noordeinde, onze volgende stop. Daar een lus van 9km. Eerst over de spoorrails en later door natte bossen. Dan weer terug naar het perron en snel op pad voor het laatste stuk van 5km. Onderweg een fort uit WO1 en tankgracht. Een paar straten verder zijn we bij de finish. Snel de auto in en naar huis.

Thuis voel ik mijn stijve spieren. Toch 3 weken niet gelopen. Mijn hiel heeft de vuurdoop doorstaan en met vertrouwen gaan we verder.

DSC02416DSC02417DSC02420DSC02421DSC02419

16-04-10 Meerle

Vandaag weer eens op pad. Drie weken heb ik niet gewandeld door een vervelende blessure aan mijn rechterhiel. Na gisteren vertrouwen getankt te hebben met een rondje van 13km rond het huis, ga ik vandaag weer op pad met Jan. Om 7.15u ben ik bij Jan, een half uur later in Meerle en net na 8 uur op pad voor 23km. Onderweg lag de mist nog op de velden.

Het is 3 graden bij vertrek. Fleece en jack zijn welkom. Eerst een rondje rond Meerle en dan naar de eerste rust op 7 km. Het word warmer en na de eerste rust gaat het jack uit. We lopen langs de Mark. Een rivier staat garant voor vogels, weerspiegelingen, watervallen. Een mooi iets als afleiding. Na een stel km's twee keer rechts en door het bos weer terug naar de controle. Saar smaakt de soep heerlijk. Meerdere wandelaars zijn blij, dat ik er weer ben. Na de rust loop ik in mijn bloes met korte mouwen verder. Het is heerlijk. Tegen half 1 zijn we weer bij de finish. Een stempel en terug naar Etten-Leur. Ik ben er blij mee, dat ik weer gelopen heb.